Változások az önkormányzati elektronikus ügyintézési szolgáltatásban

2019. január 1-től azoknak a magyarországi önkormányzatnak, akik még eddig nem csatlakoztak az Önkormányzati ASP rendszerhez, így közöttük a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatoknak, Gyomaendrődnek, Csárdaszállásnak és Hunyának is csatlakozniuk kell. Az előkészületek megtörténtek és a csatlakozásra január 1-től folyamatosan kerül sor az egyes szakrendszerek esetében.
A gazdálkodási, iratkezelő, ipar-kereskedelmi és hagyatéki szakrendszerek már január 1-től élesben működnek, míg a vagyonkataszteri, a helyi adózási és az elektronikus ügyintézési felület (ELÜGY) várhatóan csak márciustól fog elindulni.

Az utóbbi két szakrendszer (a helyi adó és ELÜGY) indulását követően jelentősen átalakul és új technológiára vált az elektronikus önkormányzati ügyintézési felület.
Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne lesz a jövőben. Az OHP-portál az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára egyaránt lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Az Önkormányzati Hivatali Portál itt, a portál részletes tájékoztatója pedig itt érhető el.

Az új ELÜGY felügyelet indulásáig - és azt követően is, különösen az ASP keretrendszerbe nem integrált igazgatási szakterületeken (pl. önkormányzati szociális igazgatás, városüzemeltetés stb.) - a korábbi ÁNYK űrlapra és ePapírra alapozott e-ügyintézési szolgáltatás továbbra is elérhető lesz.

Az e-ügyintézéssel kapcsolatos változások figyelemmel kísérésért látogassa folyamatosan oldalunkat.